T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ŞANLIURFA / EYYÜBİYE - Yavuz Selim İlkokulu

Haberler

Şbt

Konu: Atık Maddeler İle Uçak Yapımı


Amaçlanan Hedef: Öğrencilerin hayal gücünün, üretkenlik becerilerinin geliştirilmesi. Atık maddelerin kullanımını sağlamak.


Yöntem: Gösterip Yaptırma 


Mekan: Sınıf 


Süreç: Evde ki atık maddeler toplanarak öğrenciler hayal güçlerini kullanarak malzemelerden düşündükleri şekillerde uçak yapımını gerçekleştiriler. 


İlgili ve Sorumlu Kişiler: 3/C sınıfı öğretmen ve öğrencileri

Şbt

KONU : Eşleştir - Kazan 


AMAÇLANAN HEDEF : Görsel hafızayı güçlendirmek, geometrik şekilleri kavramak 


YÖNTEM: Oyun ile öğretim


MEKAN : 3-B sınıfı


SÜREÇ:   Öğrenciler kapalı  kavanoz kapaklarında bulunan resim, geometrik şekilleri tek tek açıp kapatarak eşini bulmaya çalışır. En hızlı ve en fazla eşleştiren kazanır.


İLGİLİ VE SORUMLU KİŞİLER : 3-B sınıfı öğrencileri 

Şbt

Konu: Paralarımız

Amaçlanan hedef: Öğrencilerin aktif katılımı ile paralarımız konusunu kavratma

Yöntem:Yaparak yaşarak öğrenme

Mekan: Sınıf

Süreç: Öğrenciler kağıttan banknotlarını hazırladılar.Getirdikleri malzemeyle bir kırtasiye kurup alışveriş yaptılar.

İlgili ve sorumlu kişiler:3/A sınıfı öğretmen ve öğrencileri

Şbt

Konu : Oyun hamuru ve kürdan kullanarak geometrik şekilleri yapma Amaçlanan Hedef : Geometrik şekillerdeki köşe ve kenar sayılarını öğrenmek. Yöntem : Gösterip yaptırma Mekan : Sınıf  Süreç : Oyun hamurundan küçük yuvarlaklar yapılır. Kürdanlardan geometrik şekiller oluşturulur ve birleşim yerlerine oyun hamurları konulur. İlgili Kişiler : 2/J sınıfı

Şbt

Konu: Makarna ile kolye ve bileklik yapımı

Amaçlanan Hedef: Öğrencilerin hayal gücü, üretkenlik, el göz koordinasyon becerilerinin geliştirilmesi

Yöntem: Gösterip Yaptırma

Mekan: Sınıf 

Süreç: Makarnalar sulu boya ile boyanarak ipe dizildi.

İlgili ve Sorumlu Kişiler: 2/G sınıfı öğrencileri, öğretmen

Şbt

Konu: Serbest boyama 

 

Amaçlanan hedef: Zihinsel ve psikolojik gelişimlerine katkı sağlamak , yaratıcılık ve hayal gücünü geliştirmek

 

Yöntem : yaparak yaşayarak 

 

Mekan : sınıf

 

Süreç: öğrencilerin farklı tarzda hazırlanıp dağıtılan boyama kağıtlarını ders sürecinde hayal güçlerini kullanarak boyamaları 

 

İlgili ve sorumlu kişiler : öğretmen ve öğrenciler

Şbt

KONU: Ünlü Ressamlar ve Akımları

AMAÇLANAN HEDEF: Öğrencilerin farklı ressam ve sanat akımlarını tanıması ve estetik beğenilerini geliştirmesi.

YÖNTEM: Gösterip yaptırma

MEKAN: Sınıf

SÜREÇ: Öğrencilere ilk olarak Kübizm akımı ve Picasso tanıtılır. Ardından öğrenciler verilen kübik resimleri boyarlar.

İLGİLİ VE SORUMLU KİŞİLER: 2-H sınıfı

Şbt

Konu:Noktalama İşaretleri 

Amaçlanan Hedef:Noktalama işaretlerini doğru şekilde kullanır. 

Yöntem:Yaparak yaşayarak öğrenme

Mekan:Sınıf

Süreç:Öğrencilerin ellerine noktalama işaretleri çizilir. Verilen cümleye göre öğrenci noktalama işaretini seçer ve cevaplar.

Şbt

Konu:Mevsimine Uygun Beslenme

Amaçlanan Hedef:Mevsime uygun sebze ve meyveleri tanıma.

Yöntem:Yaparak yaşayarak öğrenme

Mekan:Sınıf

Süreç:Öğrenciler kış mevsimine uygun meyvelerden getirdiler. Meyveleri kendileri soyarak meyve tabağı hazırladılar. Meyveler yenildikten sonra verilen etkinlik yapıldı.

Ock

KONU :  Zıt Anlamlı Kelimeler 

 

AMAÇLANAN HEDEF : Kelimelerin zıt anlamlılarını bilir.

 

YÖNTEM:  Oyun

 

MEKAN :  Sınıf

 

SÜREÇ:   Öğretmen zıt anlamlı kelimeleri anlatır. Sonrasında sınıfa getirdiği oyunu öğrencilere gösterir. Öğrenciler kelimelerin zıt anlamlılarını bulup kartları eşleştirirler. 1 dakika içinde en fazla doğru eşleştirmeyi yapan öğrenci kazanır.

İLGİLİ VE SORUMLU KİŞİLER : Sınıf öğretmeni ve öğrenciler

Ock

KONU : Türk Bayrağı 


AMAÇLANAN HEDEF :Öğrencilere Vatan sevgisini aşılamak 


YÖNTEM: Kes-yapıştır yöntemi 


MEKAN :  1-N sınıfı 


SÜREÇ:Öğrenciler verilen  krapon kağıtlarını yuvarlayarak şekil verir.Daha sonra gruplar halinde öğretmenin hazırladığı sablona yuvarlanan krapon kağıtları yapıştırılır.


İLGİLİ VE SORUMLU KİŞİLER :1-N sınıfı öğrencileri  ve  Sınıf Öğretmeni

Ock

KONU: Enerji Tasarrufu


AMAÇLANAN HEDEF: Öğrencilerin, enerji tasarrufunun ne demek olduğunu kavraması ve önemini fark etmeleri, enerji tasarrufunun hangi şekillerde yapılabileceğini öğrenmeleri.


YÖNTEM: Beyin fırtınası ve boyama


MEKAN: 1/L sınıfı


SÜREÇ: Öğrencilere enerji ve tasarruf kelimelerinin neler çağrıştırdığı sorulur, yanıtları dinlenir. Daha sonra “Enerji tasarrufu yapabilmemiz için neler yapılabilir?” sorusu sorularak öğrencilerin cevapları tahtaya yazılır. Ardından öğrenciler enerji tasarrufu ile ilgili çizilmiş olan görselleri boyarlar. Son olarak konu ile ilgili belirlenen birkaç cümle resimlerin üzerine yazılır.


İLGİLİ VE SORUMLU KİŞİLER: 1/L sınıfı öğrencileri ve öğretmeni

Ock

KONU : F sesi kelime çalışması


AMAÇLANAN HEDEF :oyun aracılığıyla kelime okuma çalışması yapmak. 


YÖNTEM: Eğitici oyun


MEKAN :  1-J sınıfı


SÜREÇ:her öğrencinin sırasına doğru kelimeler yazılmış kağıttan yol yapılır. Öğrenciler kağıttaki kelimeyi okuduktan sonra kağıdın üzerinden atlar. Bu işlem sırasına varana kadar devam eder. 


İLGİLİ VE SORUMLU KİŞİLER :1-J sınıfı öğrencileri  ve  Sınıf Öğretmeni

Ock

KONU : Hayvanlar


AMAÇLANAN HEDEF : Öğrendiğimiz harfleri okuyabilmek. 


YÖNTEM: Boyama yöntemi


MEKAN :  1-H sınıfı


SÜREÇ:Öğrenciler verilen hayvan boyama sayfalarında önce hayvanların isimlerini okur sonra boyama yapar.


İLGİLİ VE SORUMLU KİŞİLER :1-H sınıfı öğrencileri  ve  Sınıf Öğretmeni

Ock

KONU: Duygularını ifade etme


AMAÇLANAN HEDEF: Okul ile ilgili duygularını ifade etme 


YÖNTEM: Gösterip-Yaptırma yöntemi


MEKAN: 1/F Sınıfı


SÜREÇ: Öğrenciler verilen boyama sayfalarını ve suratları duygularına göre boyar. Sonrasında öğrencilerle okulla ilgili duyguları hakkında konuşulur. 


İLGİLİ VE SORUMLU KİŞİLER:1/F Sınıfı öğrencileri ve sınıf öğretmeni