Konu: Atık Maddeler İle Uçak Yapımı
Amaçlanan Hedef: Öğrencilerin hayal gücünün, üretkenlik becerilerinin geliştirilmesi. Atık maddelerin kullanımını sağlamak.
Yöntem: Gösterip Yaptırma
Mekan: Sınıf
Süreç: Evde ki atık maddeler toplanarak öğrenciler hayal güçlerini kullanarak malzemelerden düşündükleri şekillerde uçak yapımını gerçekleştiriler.
İlgili ve Sorumlu Kişiler: 3/C sınıfı öğretmen ve öğrencileri
KONU : Eşleştir - Kazan
AMAÇLANAN HEDEF : Görsel hafızayı güçlendirmek, geometrik şekilleri kavramak
YÖNTEM: Oyun ile öğretim
MEKAN : 3-B sınıfı
SÜREÇ: Öğrenciler kapalı kavanoz kapaklarında bulunan resim, geometrik şekilleri tek tek açıp kapatarak eşini bulmaya çalışır. En hızlı ve en fazla eşleştiren kazanır.
İLGİLİ VE SORUMLU KİŞİLER : 3-B sınıfı öğrencileri
Şbt
Konu: Paralarımız
Amaçlanan hedef: Öğrencilerin aktif katılımı ile paralarımız konusunu kavratma
Yöntem:Yaparak yaşarak öğrenme
Mekan: Sınıf
Süreç: Öğrenciler kağıttan banknotlarını hazırladılar.Getirdikleri malzemeyle bir kırtasiye kurup alışveriş yaptılar.
İlgili ve sorumlu kişiler:3/A sınıfı öğretmen ve öğrencileri
Konu: Makarna ile kolye ve bileklik yapımı
Amaçlanan Hedef: Öğrencilerin hayal gücü, üretkenlik, el göz koordinasyon becerilerinin geliştirilmesi
Yöntem: Gösterip Yaptırma
Mekan: Sınıf
Süreç: Makarnalar sulu boya ile boyanarak ipe dizildi.
İlgili ve Sorumlu Kişiler: 2/G sınıfı öğrencileri, öğretmen
Şbt
Konu: Serbest boyama
Amaçlanan hedef: Zihinsel ve psikolojik gelişimlerine katkı sağlamak , yaratıcılık ve hayal gücünü geliştirmek
Yöntem : yaparak yaşayarak
Mekan : sınıf
Süreç: öğrencilerin farklı tarzda hazırlanıp dağıtılan boyama kağıtlarını ders sürecinde hayal güçlerini kullanarak boyamaları
İlgili ve sorumlu kişiler : öğretmen ve öğrenciler
KONU: Ünlü Ressamlar ve Akımları
AMAÇLANAN HEDEF: Öğrencilerin farklı ressam ve sanat akımlarını tanıması ve estetik beğenilerini geliştirmesi.
YÖNTEM: Gösterip yaptırma
MEKAN: Sınıf
SÜREÇ: Öğrencilere ilk olarak Kübizm akımı ve Picasso tanıtılır. Ardından öğrenciler verilen kübik resimleri boyarlar.
İLGİLİ VE SORUMLU KİŞİLER: 2-H sınıfı
Konu:Noktalama İşaretleri
Amaçlanan Hedef:Noktalama işaretlerini doğru şekilde kullanır.
Yöntem:Yaparak yaşayarak öğrenme
Mekan:Sınıf
Süreç:Öğrencilerin ellerine noktalama işaretleri çizilir. Verilen cümleye göre öğrenci noktalama işaretini seçer ve cevaplar.
Konu:Mevsimine Uygun Beslenme
Amaçlanan Hedef:Mevsime uygun sebze ve meyveleri tanıma.
Yöntem:Yaparak yaşayarak öğrenme
Mekan:Sınıf
Süreç:Öğrenciler kış mevsimine uygun meyvelerden getirdiler. Meyveleri kendileri soyarak meyve tabağı hazırladılar. Meyveler yenildikten sonra verilen etkinlik yapıldı.
KONU : Zıt Anlamlı Kelimeler
AMAÇLANAN HEDEF : Kelimelerin zıt anlamlılarını bilir.
YÖNTEM: Oyun
MEKAN : Sınıf
SÜREÇ: Öğretmen zıt anlamlı kelimeleri anlatır. Sonrasında sınıfa getirdiği oyunu öğrencilere gösterir. Öğrenciler kelimelerin zıt anlamlılarını bulup kartları eşleştirirler. 1 dakika içinde en fazla doğru eşleştirmeyi yapan öğrenci kazanır.
İLGİLİ VE SORUMLU KİŞİLER : Sınıf öğretmeni ve öğrenciler
Ock
KONU : Türk Bayrağı
AMAÇLANAN HEDEF :Öğrencilere Vatan sevgisini aşılamak
YÖNTEM: Kes-yapıştır yöntemi
MEKAN : 1-N sınıfı
SÜREÇ:Öğrenciler verilen krapon kağıtlarını yuvarlayarak şekil verir.Daha sonra gruplar halinde öğretmenin hazırladığı sablona yuvarlanan krapon kağıtları yapıştırılır.
İLGİLİ VE SORUMLU KİŞİLER :1-N sınıfı öğrencileri ve Sınıf Öğretmeni
Ock
KONU: Enerji Tasarrufu
AMAÇLANAN HEDEF: Öğrencilerin, enerji tasarrufunun ne demek olduğunu kavraması ve önemini fark etmeleri, enerji tasarrufunun hangi şekillerde yapılabileceğini öğrenmeleri.
YÖNTEM: Beyin fırtınası ve boyama
MEKAN: 1/L sınıfı
SÜREÇ: Öğrencilere enerji ve tasarruf kelimelerinin neler çağrıştırdığı sorulur, yanıtları dinlenir. Daha sonra “Enerji tasarrufu yapabilmemiz için neler yapılabilir?” sorusu sorularak öğrencilerin cevapları tahtaya yazılır. Ardından öğrenciler enerji tasarrufu ile ilgili çizilmiş olan görselleri boyarlar. Son olarak konu ile ilgili belirlenen birkaç cümle resimlerin üzerine yazılır.
İLGİLİ VE SORUMLU KİŞİLER: 1/L sınıfı öğrencileri ve öğretmeni
KONU : F sesi kelime çalışması
AMAÇLANAN HEDEF :oyun aracılığıyla kelime okuma çalışması yapmak.
YÖNTEM: Eğitici oyun
MEKAN : 1-J sınıfı
SÜREÇ:her öğrencinin sırasına doğru kelimeler yazılmış kağıttan yol yapılır. Öğrenciler kağıttaki kelimeyi okuduktan sonra kağıdın üzerinden atlar. Bu işlem sırasına varana kadar devam eder.
İLGİLİ VE SORUMLU KİŞİLER :1-J sınıfı öğrencileri ve Sınıf Öğretmeni
KONU : Hayvanlar
AMAÇLANAN HEDEF : Öğrendiğimiz harfleri okuyabilmek.
YÖNTEM: Boyama yöntemi
MEKAN : 1-H sınıfı
SÜREÇ:Öğrenciler verilen hayvan boyama sayfalarında önce hayvanların isimlerini okur sonra boyama yapar.
İLGİLİ VE SORUMLU KİŞİLER :1-H sınıfı öğrencileri ve Sınıf Öğretmeni
KONU: Duygularını ifade etme
AMAÇLANAN HEDEF: Okul ile ilgili duygularını ifade etme
YÖNTEM: Gösterip-Yaptırma yöntemi
MEKAN: 1/F Sınıfı
SÜREÇ: Öğrenciler verilen boyama sayfalarını ve suratları duygularına göre boyar. Sonrasında öğrencilerle okulla ilgili duyguları hakkında konuşulur.
İLGİLİ VE SORUMLU KİŞİLER:1/F Sınıfı öğrencileri ve sınıf öğretmeni